Úsek D3 z Čadce do Oščadnice s tunelom Horelica bude stavať združenie okolo Váhostavu

Víťaz podliezol cenu o viac ako 70 miliónov.

Prvým úsekom, ktorý sa začne stavať má byť Horelica-Oščadnica.Prvým úsekom, ktorý sa začne stavať má byť Horelica-Oščadnica. (Zdroj: Pavol Stolárik)

ČADCA. Žiadna iná časť diaľnic na Slovensku sa posledných 30 rokov nezmieta v takých problémoch, ako je práve úsek diaľnice D3 cez Kysuce. Stavba by mala začať v roku 2026, prípravné práce ešte počas tohto roka, s plánovaným ukončením do roku 2029 (niektoré zdroje hovoria až o roku 2032).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najskôr by mali stavebné mechanizmy začať stavať najsevernejší úsek D3, ktorého súčasťou je aj druhá rúra tunela Horelica. Kysuce by sa tak začiatkom budúceho roka mali zmeniť na diaľničné stavenisko.

Na stavbu tlačí aj Európska únia. Ak stavba nebude dokončená do roku 2029, kedy je koniec porgramovacieho obdobia, štát doplatí diaľnicu zo svojho rozpočtu.

SkryťVypnúť reklamu

Otváranie obálok posúvali

V utorok 25. februára zverejnil server na elektronizáciu zadávania zákaziek Josephine výsledky verejného obstarávania na stavbu prvého z úsekov diaľnice D3 Oščadnica-Čadca, Bukov, II. polprofil.

Verejné obstarávanie vyhlásila Národná diaľničná spoločnosť ešte začiatkom júna minulého roka. Predpokladaná suma zhruba päťkilometrového úseku bola viac ako 300 miliónov Eur.

Prečítajte si tiež Koniec krkolomných manévrov autobusov, pri stanici v Krásne nad Kysucou postavili nové parkovisko Čítajte 

Pôvodne chcela Národná diaľničná spoločnosť (NDS) predkladané ponuky týkajúce sa úseku Oščadnica - Čadca, Bukov, II. profil otvárať 3. septembra, no po stovkách doplňujúcich otázok od uchádzačov a podaní námietky na Úrad pre verejné ostarávanie sa niekoľkokrát posunul termín na november 2024.

Prihlásili sa dvaja uchádzači

Podľa oficiálnych výsledkov sa do súťaže zapojili len dvaja uchádzači. Víťazom sa stala skupina dodávateľov Združenie D3 Ošč-Ča Váhostav – Metrostav DS a Duna Aszfalt z Maďarska. Ich cenová ponuka mala hodnotu 230 389 465,08 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Druhým, tentokrát neúspešným uchádzačom, sa stala skupina dodávateľov Združenie D3 Horelica zložená z Eurovia, SMS, Doprastavu a Marti. Za vybudovanie úseku diaľnice ponúkli 243 937 722 eur. V predmetnom verejnom obstarávaní nebola vylúčená žiadna ponuka.

Štvorkilometrový úsek s tunelom Horelica je už dnes súčasťou D3, avšak len v polovičnom profile. Stavba úseku pozostáva z vybudovania druhého polprofilu diaľnice D3 ako aj druhej tunelovej rúry tunela Horelica nakoľko kapacita prvej je dopravne naplnená.

Severná D3 prioritou

Z celkovej dĺžky stavby 5,3 km je tunelová rúra v dĺžke 600 metrov, 21 mostných objektov, 18 múrov, 31 protihlukových stien, preložky inžinierskych sietí, migračný koridor pre zver, environmentálne opatrenia, veľké diaľničné odpočívadlo vrátane nového strediska správy a údržby a ďalšie.

SkryťVypnúť reklamu
Mohlo by vás zaujať Prikrývala aj námorníkov. Najmodernejšia socialistická textilka privatizáciu neustála Čítajte 

Na D3 chýba celkovo dostavať približne 25 kilometrov. Ide o tri úseky za viac než miliardu eur. Pre Národnú diaľničnú spoločnosť predstavuje výstavba D3 projekt s najvyššou prioritou.

Región Kysúc trpí chronickými dopravnými problémami, dokončenie diaľnice zároveň pomôže Slovensku splniť medzinárodné záväzky v rámci Transeurópskej dopravnej siete. Preto sa za posledný rok zásadným spôsobom akcelerovali prípravné práce, vďaka čomu bolo možné vyhlásiť verejné obstarávania na všetky tri potrebné úseky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 462
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 809
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 620
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 785
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 437
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 435
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 729
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 528
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Murári zo SOŠ drevárskej a stavebnej Krásno nad Kysucou.

Uspeli na súťaži v Nitre.


Beáta Kontrišová
Jakubko

Nemusíte byť zdravotným klaunom, aby ste niekomu urobili krajší deň.


Stavba železnice na Kysuciach rastie ako z vody.

Modernizácia trate napreduje rýchlo.


Juraj Steiniger trénuje mladých atlétov a zároveň sa zúčastňuje veteránskych súťaží.

Vyhodená guľa sa mu zapáčila.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu